Semana Dos - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eva Brands - WaarBenJij.nu Semana Dos - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eva Brands - WaarBenJij.nu

Semana Dos

Blijf op de hoogte en volg Eva

26 Januari 2014 | Spanje, Madrid

Potverdorie, ik zit alweer op 8,536585% van mijn reisje.

Wat toch wel een pak van mijn hart was, is dat je hier gewoon Nutella in de winkels krijgt. Dat maakt mijn verblijf hier toch al 50% aangenamer.
Nadat de huisbaas nog 3 keer hier was geweest, had hij na de 4e keer toch eindelijk nog een andere staanlamp meegenomen. En wat voor eentje.. Het is meer een gloeilamp op een standaard, want de kap die er eigenlijk omheen hoorde te zitten had hij niet. Onder het motto 'iets is beter dan niets' zullen we hier maar tevreden mee zijn.

Daarnaast afgelopen week wel redelijk wat ondernomen met een groepje van school. Als jullie op facebook wat foto's hebben zien langskomen van een bejaarde jongeman met 100% van zijn tijd een zonnebril op, niet bang zijn, 't is geen 'pleger van gewelddaden' zoals men dat netjes noemt. Eigenlijk kan je ontzettend met 'm lachen. We zijn naar het Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía geweest. Een Spaanse gids, echt een succes als iemand in het Spaans allemaal verhalen verteld over kunst enzo, en wat schilderijen verder, kwam het me allemaal toch wel ergens bekend van voor.. En nadat we bij het grote schilderij van Picasso kwamen, viel het me in: ja, ik was hier al eens geweest. Toen we 4 jaar geleden onze vlucht in Madrid naar Argentinië hadden gemist, moesten we een dag in Madrid verblijven want de volgende vlucht ging pas de dag erna. En toen waren we dus ook naar hetzelfde museum geweest.. Goed geheugen ze zeije.

Daarnaast zijn we afgelopen week ook nog naar een expositie geweest over het Terracottaleger van Xi'an geweest (ik heb nu eigenlijk ook alweer genoeg musea gezien voor de komende tijd) en hierna naar hetzelfde overdekte marktje waar ik ook met Marc de week ervoor was geweest, alleen waren we hier nu gebleven om tapas en paella te eten en wat te drinken. Gister zijn we naar Salamanca geweest, wat echt de moeite waard was. Was echt een mooi historisch stadje, alleen was voor de verandering de gids weer Spaans. En hoe zeer ik ook mijn best deed om het te verstaan, ik verstond maar ongeveer 1/20e van wat ze vertelde.

Mijn Spaans gaat er wel (wat) op vooruit. Ik ben alleen echt slecht in woorden onthouden, dus dat is nog altijd zoeken. Mijn huisgenoten hebben nu afgesproken om onderling Spaans te spreken als ik er bij ben, en geen Frans. Het is nog even afwachten of ze dat ook echt volhouden, maar 't initiatief van ze is natuurlijk erg lief. Ze betrekken me er sowieso goed bij, dus dat is leuk! Gisteravond hadden ze ook weer een feestje hier, en nadat ik Wie is de Mol had teruggekeken (haha, met Boer zoekt Vrouw lig ik helaas nog 3 afleveringen achter) was ik hier ook nog even bij aangesloten. Ik ging niet mee met ze de stad in omdat ik de dag erna veel moest doen voor school, maar rond een uur of 2 gaan ze normaal altijd de stad in en komen dan rond half 7 terug. Dus er staat me nog wat te wachten! Van de week stond ik op om 7 uur, en kwamen zij net terug van het stappen..

Verder is de Nederlandse huisgenoot naar huis gegaan. Ging ook niet helemaal als gepland, want hij zei dat hij om 7.00 uur moest opstaan de volgende dag. Toen ik om kwart voor 8 vertrok, ging ik even kijken of hij al weg was. Lag hij nog te slapen. Ik 2 minuten aan zijn bed staan rammelen, en toen hij eindelijk één oog open deed, zei hij dat hij nog tijd genoeg had. Toen ik 's middags uit school kwam kreeg ik van de rest te horen dat hij pas om 9.00 uur vertrokken was en hij zijn vlucht had gemist haha. Die kamer staat nu dus vrij, en vrijdag begin van de middag ging de bel. Was de huisbaas met een meisje en haar vader. De avond ervoor was er een feestje geweest en de keuken was echt een rotzooitje. Ze lopen het huis binnen, de vader ziet de keuken, en 20 seconden later stonden ze alweer buiten, zonder de kamer waar ze voor kwamen kijken te zien. Haha, mooi!

Komende week is mijn laatste week van de Intensive Language Course en volgende week maandag heb ik de afsluitende toets. Daarna begint het semester en mijn rooster is wel dikke prima. Elke dag maar tot één uur les en vrijdags vrij.

Dikke kus uit 't zuiden!
Eva

P.S. ik heb mijn allereerste eigen wasjes gepleegd, en er is nog niks gekrompen!
P.P.S mam, je zou trots op me zijn!

  • 26 Januari 2014 - 12:31

    Tante Noëlle:

    Hee leeveke,

    Gezellig verschlaag, gank zwoa door, ech sjiek um te leeze... veul te zeen en gezellige eettentschjes.... neet teveul musea in april he... (neet teege mien twei schweiersche zekke, ha ha).
    Vandaag hubste oudjoarsdaag....op noa ech volwasse zeen... wauwww.

    Dikke knoevel van mich

  • 26 Januari 2014 - 13:44

    Loek:

    Hoi Eva,

    Wat een leuke vakantieverhalen!!!!
    Wist niet dat jij zo'n cultuurbeest bent met al je musea bezoeken.

    Hoe ons lekker op de hoogte van je adventure.

    Veel plezier en tot gauw.

    Groetjes Loek.

  • 26 Januari 2014 - 14:06

    Kim:

    Hey eef,

    Klinkt gezellig allemaal. Vrijdags vrij heerlijk kan je mij en sanne eens ontvangen haha.

    Kus

  • 26 Januari 2014 - 19:05

    Maria Snoeijen:

    Ha die Eva goed bezig hoor !! Enne die moeder van jou is Apetrots op je hoor ;) Genieten maar en fijne verjaardag in Spanje xxx Maria

  • 26 Januari 2014 - 22:50

    Marly:

    Dag Eefje, net je verslag gelezen, leuke dingen allemaal. Wel intensief steeds al die nieuwe mensen en indrukken. Jullie mam zei nog; "Het is wel eens goed voor Eva om zo'n ervaring op te doen." Goh, ik wist niet dat je zo ver weg moest om te leren wassen. Alvast happy, happy Birthday! Kuusje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 6775

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Singapore

12 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Madrid

06 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: