Gemütlich weekje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eva Brands - WaarBenJij.nu Gemütlich weekje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eva Brands - WaarBenJij.nu

Gemütlich weekje

Blijf op de hoogte en volg Eva

16 Februari 2014 | Spanje, Madrid

Afgelopen week was echt een gemütliche week! Niet dat er zoveel spannends is gebeurd, maar wel de nodige leuke momenten gehad.

Dinsdag was ik samen met Regine naar de wedstrijd Atletico Madrid-Real Madrid gegaan. We hadden van te voren met nog wat anderen afgesproken en zijn daarmee naar het stadion gegaan, maar zij hadden andere plaatsen. Het ging eigenlijk al mis toen we elkaar troffen en ik niet op het Engelse woord voor handschoenen kwam (glove, wat ik nu nooit meer van m'n leven zal vergeten). Ik zei dus letterlijk handshoe. Nou, ze kwamen niet meer bij en vonden me adorable (wat jullie eigenlijk allang wisten).
In het stadion zelf zaten we voor twee kampers die echt op álles scholden en schreeuwden. Vooral het scheldwoord puta kwam in elke zin terug (denk aan puta madre, hijo de puta, etc.). Daar scheld trouwens echt het hele stadion mee! Elke 4 seconden hoor je wel het woord puta voorbij komen. De wedstrijd zelf was niet zo heel denderend want na een kwartier stond het door 2 penalty's al 0-2, maar ondanks dat was de sfeer in het stadion wel goed. Daarnaast was het wel grappig om te zien dat zodra het fluitsignaal gaat voor de rust, echt álle Spanjaarden een stuk aluminiumfolie tevoorschijn toveren met daarin een broodje. Echt íédéréén zat daar in de rust een broodje te eten haha.

Daarnaast is Marco, de Italiaanse jongen die hier in huis was voor één week omdat hij zijn andere kamer nog niet in kon, weer teruggekomen. En nu voor het einde van het semester. Zijn andere kamer was wel goedkoper en mooier, maar hij had niet zo'n leuke huisgenootjes en hij mistte ons haha. Wel heel leuk dat ie terug is, want hij is echt oké!

Woensdag was ik toch maar eens mijn goede voornemen om te gaan rennen eens waar te gaan maken. Langs de rivier hier is een breed pad voor alleen voetgangers en fietsers waar je wel goed kan rennen. Madre mia! Dat heb ik geweten donderdag! Ik dacht dat de drie etages omhoog lopen erg was, maar omlaag was nog 6 keer zo erg! Dus dat heb ik zo veel mogelijk vermeden haha! Donderdag was ik ook een training mee gaan doen met het damesvoetbalteam van de school. Was echt heerlijk weer en we hadden lekker een balletje getrapt, het enige minpunt was mijn spierpijn haha. Het team voetbalt in een 7-tal op een kleiner veld dan ik normaal gewend ben, traint geloof ik één keer in de week en ze hebben ook bijna elke week een wedstrijd als ik het goed begrepen heb (de coach praat alleen Spaans). Het is echt voor de fun en ik denk wel dat ik ze dit semester ga vergezellen.

Zaterdagmiddag 2,5 uur geskyped met Kelly, Mirthe, Isabelle & Cigalle toen ze bij elkaar kwamen om een datumpje te prikken om naar Madrid te komen :). Uiteindelijk een datum gevonden maar vandaag bleek dit 'm toch niet te worden. We zullen zien!
Zaterdagavond zijn we met de huisgenoten naar een 60's & 70's party gegaan. Alleen dit was maar tot 3 uur en daarna zou er weer gewone muziek gedraaid worden tot 6. En natuurlijk stonden we pas 3 uur in de club haha. Was echt een geslaagde avond en zondag hebben we echt gelachen tijdens het ronde tafel gesprek waarin we besproken wat er allemaal gebeurd was die avond. Details zal ik jullie besparen!

Ennnn van donderdag tot vrijdag komt Marc nog een keertje langs! Daarna zal ik 'm toch echt iets meer dan 3 maanden moeten missen.. Een geluk bij een ongeluk is wel dat ik 'm nu wel vier dagen eerder zie dan gepland was, omdat mijn ticket naar Singapore niet was bevestigd en ik een nieuw ticket heb moeten boeken.

Besos,
Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 6769

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Singapore

12 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Madrid

06 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: