The good life - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eva Brands - WaarBenJij.nu The good life - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eva Brands - WaarBenJij.nu

The good life

Blijf op de hoogte en volg Eva

04 Mei 2014 | Spanje, Madrid

Omdat ik al twee maanden geen update meer heb geschreven, wordt het weer eens tijd om een nieuw verhaaltje te schrijven. M’n laatste update was onderweg naar Zuid-Afrika. Wat een awesome vakantie was dat!! Heel veel dieren en natuur gezien en op de meest afgelegen en originele plekken geslapen. Het Addo Nationaal Park en Baviaanskloof waren hier wel echte hoogtepunten van, maar eigenlijk was alles wel heel leuk (ook ’t surfen en niet te vergeten het Hooli Colour Festival in Kaapstad).

Eigenlijk ben ik weer heel veel vergeten wat allemaal is gebeurd, dus ik zal alleen een beetje de hoofdlijnen vertellen. De dag nadat ik teruggekomen was van Kaapstad, is er een groep uit Michigan bij ons op school begonnen waar ik nu wel veel mee optrek in Madrid. Het eerste weekend van april waren alle vrouwen Brands op bezoek gekomen, wat heel erg gezellig was! Flink wat afgelachen, wat onder andere al begon met het ophalen van de 2e helft van de vrouwluuj en we op het verkeerde vliegveld stonden. Daarnaast nog last gehad van zéér plaatselijke regenbuien, omvallende kasten en oma die op mijn all-stars liep. De week van 11 tot 20 april was Semana Santa, wat dus een weekje vakantie betekende. We hadden afgesproken om met z’n vieren – Jordan, Benedikte, Andrea en ik – naar het zuiden van Spanje te gaan: Málaga. We zouden op maandag’s vertrekken, maar Jordan en ik hadden op donderdagavond om 12 uur ’s nachts besloten om vrijdags, zaterdags en zondags nog naar Valencia te gaan (Benedikte en Andrea hadden dat weekend al andere plannen). Zo gezegd, zo gedaan. Dus op vrijdagochtend zaten Jordan en ik in de auto naar Valencia. Dat hadden we geregeld via blablacar: iemand geeft op deze website aan dat hij/zij op een bepaalde datum naar een bepaalde plaats rijdt en hoeveel vrije plaatsen er nog in de auto zijn. Je kan deze persoon dan contacteren en je betaald dan een vergoeding aan de chauffeur. Het is dus een snelle en goedkope manier van rijden, want voor onze reis naar Valencia waren we maar €20 p.p. kwijt. In Valencia in een hostel geslapen, wat voor mij ook de eerste keer was, maar eigenlijk wel een heel positieve ervaring was. Valencia zelf vond ik echt een hele leuke stad en het is echt de moeite waard om daar eens een weekendje heen te gaan.

De nacht van zondag op maandag hebben we ook een blablacar gepakt en zijn we de nacht doorgereisd naar Málaga. ’s Avonds kwamen Benedikte en Andrea aan en we hebben echt een heeeeele leuke week gehad! Veel gedaan hebben we eigenlijk niet.. Vooral aan het strand gelegen en veel ijs gegeten :). We zijn ook nog twee dagen, één nacht naar Marbella gegaan. Dat was wel mooi, want een vriend van mij had daar vrienden wonen, en daar konden we dan blijven slapen, zodat we geen hotelletje of iets hoefden te pakken. Waren gelukkig heel leuke, normale jongens, die nog een appartement bleken te hebben dat ze normaal verhuurden, maar dat nu vrij stond. Drie keer raden, daar mochten wij natuurlijk in verblijven. En dat was echt een hoogtepunt, want het was een supergroot (en luxe), 2-verdiepingen-appartement op maar liefst 10 meter van de zee af. Daar waren het dus ook twee hele leuke dagen.

Zondagavond zijn we teruggekomen, en dinsdags kreeg ik alweer bezoek van Rini en Nathalie, wat ook erg gezellig was. Het plan om één middagje in het park te chillen, kwam helaas al na 10 minuten aan zijn einde nadat een vogel zijn derrie op Rini terecht had laten komen (ook mijn tas en vest die op de grond lagen waren geraakt). Toen zijn we maar veilig onder een parasolletje gaan zitten bij een restaurantje in het park. Rini en Nathalie zijn donderdagmiddag gegaan, en donderdagavond kwam mijn volgende bezoek al t/m dinsdag: Cigalle, Isabelle en Mirthe. Heel gezellig weekend en de dagen met hun zijn echt omgevlogen! Diezelfde week hadden we de donderdag vrij i.v.m. een feestdag, dus dat betekende dat ik op woensdagmiddag al weekend had, en dus had ik besloten om naar Barcelona te gaan, omdat ik daar sowieso een keer graag naartoe wilde. Woensdag in de namiddag een blablacar gepakt en woensdagavond laat kwam ik aan. Ik bleef bij een vriend die daar woont (Sander) slapen, en donderdags zijn we naar de bergen ongeveer een uurtje buiten Barcelona gegaan. Heel mooi en heel relaxte middag gehad. Vrijdagochtend kwam nog een groep mensen waarmee ik af en toe ook wel optrek in Madrid in Barcelona aan, en nadat ik mijn sightseeingtour had gedaan, ben ik met hen gaan dineren en hebben we nog even gechilld. Zaterdag met hen naar het strand gegaan, en nu is het alweer zaterdagnacht en zit ik in de bus terug naar Madrid en reis ik dus de nacht door.

Helaas in de tussentijd ook al afscheid moeten nemen van Benedikte en Andrea en een Turkse jongen Salih, waarmee ik wel veel mee omging.. Helemaaaal niet leuk, maar zo zit het helaas in elkaar. Gelukkig heb ik ook nog leuke vooruitzichten, want volgende week komt Viviënne op bezoek en gaan we 2 dagen naar Alicante, de week erna komt een groep van 7 vriendjes en vriendinnetjes op bezoek en mijn reisje met Marc in juni is nu ook helemaal geregeld: Singapore, Thailand en Bali!!

De tijd vliegt nu echt, want over precies een maand is het nu al mijn laatste dagje in Madrid :(.

Dikke poen vanuit het zonnige Spanje,
Eva

P.S. Sorry voor het toch nog lange verhaal…
P.P.S. Vandaag liep voor me in het metrostation een man met zo’n afhaalzak met eten erin. Guess what.. De onderkant van de zak scheurde kapot aan de onderkant en al zijn eten en z’n beker met drinken viel op de grond. ’T Is natuurlijk heel zielig voor die man, maar ik moest me kapot lachen –ik dacht dat zoiets alleen in films gebeurde..–

  • 04 Mei 2014 - 03:43

    Marc:

    Haha, goed bezig aapje. Ik sta hier met een smile op mn gezicht voor de check-in! Geniet nog heerlijk van de Spaanse zon en tot heel snel :)

  • 04 Mei 2014 - 10:06

    Rini:

    Hey Eva, leuk verhaal, maar goed dat je alles een beetje opschrijft. Het is zoveel wat je meemaakt. Nog veel plezier, je laatste maand in Madrid.

  • 04 Mei 2014 - 22:20

    Tante Noëlle:

    Tjee schjat wat ein oonderneuminge allemoal...sjiek um te leeze, ech op zien Eeva's, te gek. Dikke poen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 6778

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Singapore

12 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Madrid

06 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: