Updatetje voor Zuid-Afrika - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eva Brands - WaarBenJij.nu Updatetje voor Zuid-Afrika - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eva Brands - WaarBenJij.nu

Updatetje voor Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Eva

06 Maart 2014 | Spanje, Madrid

Nog even een korte update voordat ik in Zuid-Afrika zit. Momenteel zit ik in Londen, maar m’n verhaaltje geschreven in het vliegtuig op weg (weg? lucht..) naar Londen. Vanaf Londen vlieg ik samen met Stijn, padre y madre naar Kaapstad. Opzich best een omweg vanuit Madrid, maar ach, lang leve de goedkoopste vluchten! En het eerste vliegtuig nu was dikke prima (eens wat anders dan die minivliegtuigjes van Ryanair of Transavia waar je geen beenruimte hebt). Ik zat vrij vooraan, aan het raam en de stoel naast me was vrij :). Het weer in Madrid vandaag was echt heeeeerlijk (t-shirtjes, korte broek, allezzz), dus ik wilde eigenlijk helemaal niet weg gaan! Geintje natuurlijk! Ik was nog bang dat ik m’n vlucht ging missen omdat ik een beetje laat was vertrokken naar ’t vliegveld en de metro ook niet echt mee zat (moest 3 keer overstappen en op alle stations moest ik 4 minuten wachten, super lang dus in Madridse-metro-termen), maar toen ik op het vliegveld was, was m’n bagage in no-time ingecheckt en ik geloof dat ik al binnen een kwartiertje door de duane was. No stress dus!

Wat is er nog de afgelopen twee weken gebeurd.. Mijn geheugen is echt een zeef dus waarschijnlijk vergeet ik de helft, maar dat scheelt jullie weer leerwerk ;). In ieder geval was Marc nog van donderdag t/m zaterdag langsgekomen en dat was heel gezellig. Was lekker weer en we zijn naar Segovia gegaan, een stad ongeveer een uur rijden van Madrid. We wilden eerst gaan skiën en snowboarden in de bergen rondom Madrid, maar omdat Marc door z’n rug was gegaan nadat hij me in een enthousiaste bui wilde optillen (de kilo’s vliegen er echt aan), ging dat niet door (en oké, alles in totaal zou ’t ook wel een duur tripjes worden). Zaterdag nog gaan shoppen en daarna echt goodbye moeten zeggen. D’r jong zit nu al in Singapore en we hebben 7 uur tijdsverschil, dus dat is echt ideaal als we willen skypen..

Verder heb ik mijn marketingplan ook eindelijk gehaald (met maar liefst een vette 6)!! Ben blij dat ik daar eindelijk van af ben en dat ik mijn stage niet opnieuw hoef te doen.

Verder bestond het leven in Madrid vooral uit naar school gaan, Spaans leren, chillen en op stap gaan. Wat wel heel jammer is, is dat ik vandaag al van 2 van de 6 klasgenootjes (ook nog de 2 leuke!!) afscheid heb moeten nemen omdat zij alleen maar de eerste helft van de minor volgen. Maar met eentje (Benedikte) ga ik waarschijnlijk nog naar het zuiden van Spanje vakantie vieren tijdens spring break, en daar ga ik ook buiten school mee om, dus die blijf ik nog wel zien. En als het goed is kriigen we vanaf eind maart een nieuwe en grotere klas, want om voor maar 4 mensen les te geven is een beetje te veel van het goeie (betekent dat ik 80min per les moet opletten..).

Wat verder nog wel grappig was, is dat we zaterdag naar een club gingen en Benedikte zei dat ze iemand kende die daar werkte (en dan kom je meestal gratis binnen). Aan de deur zijn naam gezegd, maar de man van de security kende ‘m niet. Met z’n walkie talkie nagevraagd, en opeens zegt ie: Oooooh! Die is de toiletten aan het poetsen! En zo kwamen we gratis binnen.. Wijze les dus: je hoeft maar de toiletguy te kennen, en je bespaart al gemakkelijk zo’n €14,-..

Verder heb ik de carnaval wel echt gemist! Vooral nu Koen prins was! Ik werd wel goed op de hoogte gehouden door iedereen, want ik kreeg de hele carnaval aan één stuk foto’s en filmpjes doorgestuurd :p. En nu ga ik een filmpje kijken en me voorbereiden op de ongeveer 13 uur durende vlucht naar Kaapstad. Kimberly, ik kom eraaaaan! :D

Dikke kus,
Eva

  • 06 Maart 2014 - 22:17

    Marly:

    He Eefje, net je laatste verslag gelezen, knap dat je dat zo goed volhoudt! Goede reis verder, rust lekker uit in the plane en heerlijk verblijk in die Suid Afrika!

  • 08 Maart 2014 - 11:28

    Marc:

    Veel plezier tussen de wilde beesten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 6776

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Singapore

12 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Madrid

06 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: