Eerste maand al voorbij! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eva Brands - WaarBenJij.nu Eerste maand al voorbij! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eva Brands - WaarBenJij.nu

Eerste maand al voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Eva

10 Februari 2014 | Spanje, Madrid

Ik wil wel een heel blog schrijven, maar ik ben bang dat ik niet zo ontzettend veel te vertellen heb. De eerste maand is wel al echt omgevlogen! Over 4,5 maanden ben ik alweer thuis! ;)

Wat woensdags wel grappig was, is dat Céleste (Frans huisgenootje) vloekend de gang op kwam. Wat bleek, Rafa, de huisbaas had een appje, zeg maar gerust app, met daarin een heel verhaal dat het huis zo vies was en dat we ons moesten schamen. De dag ervoor was namelijk de andere huisbaas langs gekomen en had overal foto’s van gemaakt en deze doorgestuurd naar de ‘grote baas’ van de huurorganisatie. Er was de avond van te voren een klein feestje geweest (surpriseee), dus het was niet heel schoon, maar het viel nog enigszins mee. In het appje stond ook dat we €50,- boete per persoon hiervoor moesten betalen, alles moest gepoetst worden en vanavond zou iemand komen kijken of het huis schoon was. Het had wel effect want het huis was nog nooit zo schoon en opgeruimd haha! ’s Avonds was er dan iemand komen kijken en was het prima zo. Het is alleen nog de vraag of we de €50,- nog moeten betalen..

Dezelfde avond zijn we ook met een paar man van school de wedstrijd Real Madrid – Atletico Madrid gaan kijken in een café. Eindstand: 3-0. En morgen mogen we het dan live meemaken want dan gaan we écht naar de wedstrijd in het Atletico Madrid stadion. Heel spannend zal het niet meer worden, maar gelukkig zitten we in het vak van Real Madrid ghehe.

Verder is donderdag het semester echt begonnen. We zitten maar liefst met 6 man in de klas, en dat worden er 5 omdat eentje wordt overgeplaatst naar een andere klas. Wel heel divers: een Zweed, Noorweegse, Chinees, Amerikaanse, Koreaanse en ik als holandesa. Gelukkig zitten we bij het cultuurvak met Spaans wel met een volle klas, dus dat is ook wat gezelliger. Daarnaast is er deze week een nieuw huisgenootje bij gekomen, uit IJsland en gelukkig heel aardig.

Vrijdag was Desi hier met vriendinnen van haar. Was toch nog wel eens fijn om een weekendje Nederlands te kunnen praten. Vrijdag vooral cultureel bezig geweest. ’s Avonds met de huisgenootjes op stap geweest, en zaterdag toch al om 13.00 uur opgestaan en vervolgens weer om 14.00 uur gaan slapen. Om 17.00 uur werd hier het hele huis pas ongeveer wakker haha. ’s Avonds getroffen met Desi en de rest om naar één van de grootste clubs van Madrid te gaan, waar ik zelf ook nog niet was geweest. Was wel echt heul vet. Zondag is Desi dan weer naar huis gegaan en kreeg ik de hele dag appjes en snapchats van de vrouwluuj op de dameszitting haha. Vandaag had ik weer gewoon school en ik blijk de enige student van Fontys te zijn die op Nebrija zit. Volgens mij de enige Nederlander in het algemeen op de school. Volgende week moet ik mijn marketingplan inleveren, dus daar krijg ik het ook nog druk mee deze week.

Jullie horen van me!
xxx
Eva

P.S. nog maar 24 dagen voordat we naar Zuid-Afrika gaan, kijk ik al echt naar uit! :)

  • 10 Februari 2014 - 22:19

    Rini:



    Hey Eva, heb je dat marketingplan nu nog niet af. Het is geloof ik wel gezellig bij jul
    lie. Volgens mij is het echt formidable. Groetjes Rini

  • 10 Februari 2014 - 22:53

    Tante Noëlle:

    Hi schjat,

    Wat gezellig datste weer ein reisverschlaag hubs geschreeve....meh ich bin zwoa benuujd wat zwoa grwoat woar in Madrid, ein discotheek...offe.... eetgelegenheid...offe... maak mich gek. Ich zal mer in ut plat blieve schjrieve andersch geiste mich dat dalik verljeïre tussche allemoal die nationaliteit.
    Van 't weekend ff in ut zuide geweas ivm met de verjeurdaag van oma. Wat houtste ein te gekke kaart geschtuurd, oma woar errug trots drop, schtoong midde op taofel en dat Eva zwoa schwoan kin schjrieve .... sjiek !

    Dikke poen van miche

  • 11 Februari 2014 - 00:40

    Athleti!!:

    Snap alleen niet dat je de vorige wedstrijd met Athletico fans hebt gekeken, naar het Athletico stadio toegaat en dan alsnog in het Real Madrid vak zit?!

  • 12 Februari 2014 - 16:08

    Oma Hamers:

    Eva hoe gaat het je. Ik mis je lachen. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 6789

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Singapore

12 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Madrid

06 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: