De eerste week - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eva Brands - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eva Brands - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door:

Blijf op de hoogte en volg Eva

18 Januari 2014 | Spanje, Madrid

Zondagmorgen 7.00: een fijn feest en 2,5 uur slaap verder, was het zo ver: opstaan want het was d-day! Marc zou de eerste week met me meegaan, dus dat was wel fijn.
Het was echt een hoogstaand afscheid! Koen deed zijn ogen open maar er kwam geluid uit, Stijn précíés hetzelfde en bij Bram kwam er toch nog wat gebrom uit. Adios tegen pap en mam gezegd en de reis kon beginnen.

Ik kon niet zeggen dat ik nou goed voorbereid op weg ging.. We stapten uiteindelijk uit bij het metrostation waar mijn kamer zou zijn. Zoeken, zoeken, zoeken, zoeken, en een halfuur later bleek de straat gewoon om de hoek te zijn van waar we stonden. Vervolgens het binnenpleintje opgegaan waar ik woon, en daar stonden we dan. Geen idee in welke woning mijn kamer was. Op een papier die ik in mijn tas had stond wel een telefoonnummer, waarvan ik dacht dat die van de huisbaas was, dus die maar gebeld. Echt een succes, want de man die ik aan de lijn kreeg kon echt alleen maar Spaans. Vervolgens kwam een vrouw naar buiten of het allemaal lukte, zij voor ons de huisbaas gebeld, maar die hing weer meteen op. Dus wij maar wachten en op een gegeven moment werd ik weer gebeld, nu door een man die ook over de kamers ging, maar die wel Engels kon. Hij zei dat de huisbaas pas over twee uur zou komen, maar dat we wel al konden kijken of iemand thuis was. En dat was gelukkig zo.
M'n eerste indruk was echt shocking. De keuken was écht vies. Mijn slaapkamer zelf moest ook gepoetst worden, maar qua grootte en ligging was het prima. Dus daar de spullen gedropt en vervolgens de stad in gegaan.

Toen Marc en ik weer terug bij de kamer kwamen, begon succesverhaal nummer 2: de Spaanse huisbaas. Hij bleef maar ratelen en praten, en we hadden echt geen idee wat hij zei. Uiteindelijk heeft hij dezelfde collega als vanmiddag weer gebeld die wel Engels kon, en communiceerden we dus via een tussenpersoon. Uiteindelijk gelukt, en hij zou de dag erna terugkomen om de rest van de aanbetaling op te halen, een staanlamp te brengen en het bed wat aan te schroeven (want dat waggelt nogal erg). Tot op de dag van vandaag nog niet langsgekomen!

Maandag begon al meteen mijn eerste les Spaans. Eerste indruk: Koreanen! Van de 16 leerlingen, zijn er 10 uit Koreaans. Stiekem wel heel leuk, want we kunnen wel flink om ze lachen. Toen de Spaans lerares probeerde uit te leggen wat een perro was, "wafwaf", begonnen de Koreanen te lachen. Schijnbaar doet een hond bij hen "mongmong". Dus als je ooit nog eens in Korea komt, luister vooral naar het geluid die de honden maken.
Verder zitten er bij de cursus nog 4 Amerikanen en 1 meisje uit Istanbul. De lessen nu zijn van een voorafgaande cursus van iets meer dan 3 weken. Daarna begint mijn Spaanse minor van 4 maanden pas echt. De klassen zullen dan ook alweer veranderen, want alle Koreanen zijn alleen hier voor de cursus, dus die gaan begin februari weer naar huis.

Na mijn eerste dag les ben ik met Marc naar de Ikea gegaan om nog wat spullen te kopen voor in m'n kamer zoals een deken, een matje, klerenhangers en voor de zekerheid maar wat servies en bestek (ik durfde het niet aan om daar spullen uit de keuken te gebruiken).

Uiteindelijk bleek er de avond voordat wij kwamen een feestje te zijn geweest waardoor het zo'n rotzooi was. Nadat het was opgeruimd en gepoetst was het prima en er komt nu twee keer in de maand een poetsvrouw. Ik denk wel dat ik hier een halfjaar kan volhouden ;). De 6 huisgenoten zijn erg aardig. Op het moment zitten er nog 2 Franse meisjes, 1 Franse jongen, 2 Italianen en 1 Nederlander in het huis. De Nederlander en één Italiaan gaan aan het einde van deze maand naar huis, en daar komen weer twee nieuwe voor in de plaats (als het goed is).

Mijn kamer ligt echt midden in het centrum. Ik loop ongeveer 1 minuut naar het metrostation en ik sta binnen 5 minuten in de winkelstraat. Daarnaast is het ook echt fijn dat om de 5 minuten een metro komt, kan ik wel aan wennen! Ik doe er ongeveer 35/40 minuten over om op school te komen: iets meer dan 20 minuten in de metro en 10/15 minuten lopen.

De week met Marc was erg leuk. Al wilden we donderdag met de kabelbaan gaan, maar die was dicht, wilden we vrijdag naar Toledo gaan (een stadje een uur onder Madrid), mistten we de trein, wilden we vrijdagavond gaan poolen, was het poolcentrum er niet meer. Op dat na, toch erg gezellig gehad en toch nog veel gezien haha. Vandaag ging Marc dan toch echt naar huis en nu ben ik all by myself.

De Spaanse lessen zijn in ieder geval erg leuk en aangezien hier niet veel mensen Engels kunnen, hoop ik de Spaanse taal snel op te pikken. De vooruitzichten zijn ook niet slecht, want over ongeveer 7 weken zit ik alweer in Zuid-Afrika en als ik klaar ben in Madrid ga ik nog 2 weken naar Singapore. En de vrouwen Brands, inclusief oma, hebben ook al geboekt om in april een weekend langs te komen! Goede vooruitzichten dus! :)

Ik houd jullie op de hoogte!

Besos,
Eva

  • 18 Januari 2014 - 23:53

    Marc:

    Bueno, Eva. Sjun jeschrieve! Noen op noa de volgende avonturen. Veul plezeer de komende weechen!

    Me gustas tu

  • 18 Januari 2014 - 23:56

    Nathalie Schroder:

    Wat een leuk verslag! Leuk om op deze manier ook op de hoogte gehouden te worden! Nu Marc weg is, begint het avontuur echt voor je! Fijn dat jullie nog een leuke week samen gehad hebben! Heel veel plezier en succes, maar dat komt volgens mij wel goed! Mijn moeder en ik hebben vandaag ook het ticket geboekt :) Kus Nath

  • 18 Januari 2014 - 23:57

    Sanne :

    Vandaag weer wezen poolen. Ben een pro als je weer terug komt!
    Verhalen klinken al goed, maar mis dich noe al :(

  • 19 Januari 2014 - 00:04

    Kim:

    Hey eef. Sanne en ik willen ook wel een weekendje l angs komen...

  • 19 Januari 2014 - 08:59

    Rini:

    Hey Eva,
    Leuk om op deze manier op de hoogte gehouden te worden. Heb ik altijd wat te lezen. Veel plezier.
    Rini

  • 19 Januari 2014 - 12:00

    Tante Noëlle:

    Hee schjat,

    Dich schriefs zwoa wietste auch bis, ich zeen ut gans veur mich, sjiek ! By the way, wie is ut wear eigelik..... kinste al in de tankini op ut schtrand ?

    Dikke poen, tante Noëlle

  • 19 Januari 2014 - 14:44

    Anouk:

    Leuk Eef! Heel veel plezier de komende maanden. Zoek je voor oma alvast n leuke Spanjaard voor op t terras? Veel liefs!

  • 19 Januari 2014 - 19:32

    De Paatetant:

    He Leeveke, leuk verslag, blijven we gelijk een beetje op de hoogte. Nu moet je het dan toch alleen doen maar dat gaat lukken. In ieder geval veel plezier en bij tegenslag kun je altijd bij mij uithuilen op FB! Drie belsche poenen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 6794

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Singapore

12 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Madrid

06 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: